måndag 4 mars 2013

Utmaning

I går när maken satt och såg på Vasaloppet, så tog jag mig en promenad bort åt Galbergsbacken till.
Det var ett fantastiskt väder och temperaturen visade på nästan 19 grader utomhus mot söderväggen. Det var inte alls lika varmt när man kom ut.

Jag hade motvind hela vägen upp till vägskälet men det var klarblå himmel och under de fina varma dagar som vi haft, så har det hunnit att bli barmarksfläckar på vissa ställen i skogsbrynet.
Dotterns sambo fyllde år i går, så vi åkte dit och gratulerade på eftermiddagen  Vi kom att tala om att lägga pussel, och då gick hon och hämtade ett som hon och sambon lagt. Jag kan ju inte vara sämre, så jag har tagit hem pusslet och ska göra ett tappert försök.
Pusslet är på 1000 (tusen) bitar och jag tror att det är 600 gröna bitar, 300 blå bitar och 100 av annan färg. Det mina vänner det kommer att bli en utmaning som heter duga.
Väldigt fin bild men.......
......mycket grönt är det.
  • "Med hjälp av uthållighet, når även snigeln arken". Charles Haddon Spurgeon 1834 - 1892. Engelsk babtistpastor.
Vi hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar