söndag 17 mars 2013

Att titta lite bakåt


I dag har de första tomatplantorna fått en egen kruka. Jag vet inte om de blev så glada, för de slokade betänkligt när de blev ensamma, men de kanske repar sig.

Eftersom vintern fortfarande behåller sitt grepp om oss, så har mina vårkänslor när det gäller blommorna också kommit av sig. Därför har jag nu under ett par dagar tittat igenom gamla kort. Det är en trevlig sysselsättning men man ser vad tiden rinner iväg.
En 31 år ung Ingrid med Grönlandshunden Carras
Maken (32 år) Grönlandshunden Kodiak och
dotter Kristina 7 år
Jag passar också på att fota av pappersbilderna och lägga in dom i datorn. 
För ett antal år sedan så tag jag de gamla super 8 filmerna som fanns hemma i Borlänge och fick dom överförda till band. Nu behöver jag lämna in banden för att få dom överförda till CD. Tekniken utvecklas och det är bäst att hänga med. Filmer på när barnen var små samt filmer från bland annat min pappas 50-årsdag, systerns student- och min real bjudning hemma i Borlänge. Tyvärr så finns inget ljud till filmerna eftersom den tekniken inte fanns då, men de är kul att titta på ändå - och tänk vad skönt att slippa ta fram projektorn och filmduken så som man fick göra förr.
  •  "Det spelar ingen roll hur långsamt du går, så länge du inte stannar". Konfucius 555 f.Kr - 479 f.Kr. Kinesisk filosof och religionsstiftare.
Vi hörs!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar