torsdag 7 mars 2013

Vårutflykt

Dagen började med att jag väcktes av solen.Det är så skönt, till skillnad mot på vintern när der är kolsvart utanför fönstret klockan 7.
Vi åt frukost och åkte sen till Tibble för städning och inköp. På Noret såg jag ett team från SvT -Gävle-Dala. De gick runt och intervjuade folk. Det handlar förstås om vad folk tyckte om "Uppdrag gransknings" reportage om Leksands kommun/LIF. Vi får se på TV i kväll vad det blev.


Efter att vi uträttat det vi skulle i Leksand, så ställde vi vår kosa mot Rättvik. Jag hade fått reda på att de hade en passande present till vårt yngsta barnbarn, i en affär där. Jag berättar inte nu vad det blev, eftersom jag tror att hennes bror läser min blogg och det kan vara svårt med hemlisar ibland.
I alla fall, så handlade vi och sen for vi till Hantverksbyn och åt lunch. Jättegod mat till relativt hyfsade priser. Det är ju så fin utsikt där också, så vi passade på att njuta både maken och jag.
Hem åkte vi på slingrande småvägar eller rättare sagt - Turistvägen mellan och Leksand via Kullsbjörken, Laknäs, Tällberg och Hjortnäs. Det blev ett litet avbrott från det vanliga och det vackra vädret gjorde inte saken ett dugg sämre. Ibland räcker det med en kort resa till Rättvik för att sätta guldkant på tillvaron.


  • "Det glada hjärtat lever längst". William Shakespeare 1564 - 1616. Engelsk författare och dramatiker
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar