fredag 22 mars 2013

Bra service!



En stor bukett till
Jag har en tid hört ett ljud från bakdelen av min bil. Speciellt när jag bromsat. I går när jag och maken for från Tibble så lät det ganska mycket, så vi tyckte det var bäst att åka förbi Lindbergs i Siljansnäs för expertutlåtande.


Jag och Gunnar Lindberg tog en tur och även han kunde konstatera att det lät från nåt av hjulen. Han - liksom jag antog att det var en sten som fastnat nånstans. Jag erbjöds att lämna bilen, så skulle de fixa besväret under eftermiddagen.
Vi lämnade bilen och på eftermiddagen när jag ringde och frågade om bilen var klar, så fick jag till svar att det var den och det var ingen sten. Det var bromsbackarna som var helt slut. "oj då" sa jag, "ja då får jag beställa en tid för ett sånt byte då" "Det har vi redan fixat" svarade Gunnar.
Det kallar jag för service! Suveränt. Jag är så glad att vi har en så bra bilfirma i Siljansnäs och jag hoppas att den får vara kvar länge.

Annars var gårdagen en dag med typiskt vårväder. Snabbt övergående snöbyar, kall blåst men också vackert väder med strålande sol.

I dag fick jag besök av Yavanna, snart 4 år. Vi tog och fixade lite fredagsmys-godis. Vi gjorde punschpraliner och rosa maränger.
hemgjorda punschpraliner
Rosa maränger
Sen åt vi kålpudding och så tittade vi på filmen Ice-age. Farfar tog en tupplur.
Lite svårt att vara still

  • "Ålderdomen är inget skäl att inte göra det man har lust med". Margareta Kjellberg 1916 - 2005. Svensk vissångare
Vi hörs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar