fredag 29 mars 2013

Långfredag

Långfredag - en dag som för några år sedan var en dag utan något som helst att göra Nu är det annorlunda och skönt är väl det.

Det blev jag och dottern som for iväg till Insjön för att se Påskmusikalen "Vem var/är den där mannen". Jag hade hört så mycket gott om den så mina förväntningar var ganska högt ställda.
Jag blev inte besviken. Vilket gäng! Jätteduktiga barn, ungdomar och äldre - alla med samma entusiasm. Bra musik (om än lite hög ljudnivå emellanåt) och duktiga sångare/sångerskor. Storyn?
Ja den känner väl de flesta till; från Jesus ungdom, fram till korsfästelsen och uppståndelsen.
2 timmar höll det på och det enda negativa jag kan säga, är att golvet där publiken sitter, är plant, så de som sitter långt bak, kan ha lite svårt att se.
Den sista måltiden

Soldaterna "kröner" Jesus med en törnekrona
Det blev en trevlig eftermiddag i alla fall - Långfredagen till trots.

  • Stridigheter pågår aldrig länge om felet alltid ligger på ena sidan".Francois de la Rochefoucauld  1613 - 1680. Fransk hertig och aforismförfattare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar