lördag 2 mars 2013

Spindlar och kålpudding


Vacker dag idag igen. Solen sken så fint på förmiddagen när jag tog mig för att ta fram dammsugaren och dammtrasan och ge mig på den övre våningen. Visst är man glad åt solen men oj vad den avslöjar mycket. De inneboende små spindlar, som väl finns i alla gamla hus, de hade haft fullt upp under den mörka årstiden. Jag hittade spindelväv både här och där men med dammsugarslangen, så går det fort att avlägsna.
Fantastiskt vackra - ute i naturen, Inte inne i tak och hörn
Efter övervåningen så gjorde jag en stor form med kålpudding. Bra att dela i mindre formar, frysa in och ta fram vid behov. Nu har luften gått ur och jag ska sätta mig med ett handarbete tror jag.

Vädervarningarna har duggat tätt under dagen. Det ska bli oväder i norra Dalarna framåt kvällen. Storm och 3 dm snö. Man kan ju hoppas att skoter- och skidturisterna tar fasta på de varningarna, så det inte blir flera som fjällräddningen ska leta efter.

Fjällräddning. Bra att de finns 
  • "Det är samma sol som smälter vax och härdar leran". Grekiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar