lördag 9 mars 2013

Sol men kallt

Den första vårgardinen uppe

Om lite mindre än två veckor, så är det vårdagjämning och jag fryser som en hund. I dag tycker jag det är jättekallt. Det är fint att vara inomhus och titta ut på solskenet, men kallt är det. I morse så var det minus 19,4 grader på vår termometer men det hann i alla fall bli så pass varmt att det droppade från taken mitt på dan.
Jag har fått lite gjort här inomhus i alla fall. Den första vårgardinen kom opp i ett anfall av vårkänslor under förmiddagen. En limpdeg bakades och lite saffransskorpor. Jag tog också och planterade om och delade på ett par Saint Paulor.
Den goda surdegslimpan med bland annat grovt rågmjöl och nötter
Gott att ta till en kopp kaffe

Försökte mig på pusslet en stund efter lunch, men nu börjar det gå riktigt trögt, men så småningom kanske.
Det är väldigt mycket grönt här
Borgen är klar nu är det "bara" grön skog, blåa berg och blå himmel kvar.
Nu ska jag ta mig en varm dusch, dricka lite varmt te och sen förbereda mig för Melodifestivals-finalen.
  • "Det sämsta med livserfarenhet är att man har den när man inte behöver den". Gunilla Dahlgren svensk aforistiker
Vi hörs!


1 kommentar: