söndag 24 mars 2013

Två nya förälskelser

I går så log lyckan åt mig - lite grand i alla fall. Tippade en V75 och det blev 4000 kronor - rätt in på semesterkontot. Jippii. Det var kul. Jag försöker att tippa för runt 100-lappen varje vecka och det är minsann inte så ofta som det ger nåt tillbaka, men plötsligt händer det! Ska man krasst räkna ut hur mycket man går back varje år, så är det väl inte så rolig läsning men för 100 kronor/vecka så har både jag och maken en spännande stund framför TV:n varje lördag.

Jag har fått några trädgårdstidningar - det skrev jag om tidigare. Häromdagen kom det ytterligare en  och nu är jag kär. Kär i 2 stycken till och med. Den ena verkar vara svår att få ihop det med, men den andra ska jag i alla fall göra ett seriöst försök.

Den svårfångade heter "Scharlachglut" och är en Gallicaros som jag inte - ännu - har hittat nån säljare av i Sverige 

Scharlachglut (scharlakansglöd)
         Den andra är en Pimpinellafolia-ros som heter "Aicha" och den vet jag var jag kan köpa
       

Aicha
 (efter Mohammeds älsklingshustru)
Så nu väntar jag bara på att snön ska försvinna från trädgården så jag kan se var jag skulle kunna plantera - i alla fall en av dom.

  • "Låt inte en liten diskussion ödelägga en god vänskap".Dalai Lama. Religiös ledare inom den tibetanska buddhismen
Vi hörs!

2 kommentarer: