onsdag 6 mars 2013

All vår början bliver svår.......

Så ja, då har jag satt igång då. Med pusslet. Jag satt ungefär två timmar igår, och fick ihop ett torn på slottet. Tyvärr så är det inte världens bästa ljus där jag pusslar, men jag har pannlampa på mig så jag ser ganska bra i alla fall. Det blir lite jobbigt att sitta längre stunder eftersom man hela tiden ska skärpa synen för att hitta små detaljer. Vi får väl se hur länge jag står ut.
Ett torn av 5 är klart
Jag tog och bakade lite surdegslimpa idag. Det är gott att byta bröd lite då och då. och nu var jag sugen på detta. Min gamla trotjänare, Bosch hushållsassistent, håller emellertid på att gå sönder. Maken han lagar och visst det går bra, men jag bävar för den dan det inte går längre. Den är ju gammal. Från 1960-talet. Jag letar efter en ny degskål med ljus och lykta och kanske,kanske har jag hittat en. Frågan är bara om den passar till min. Får försöka ringa och prata med reservdelsfirman.
När assistenten var ny, så kostade den runt 1000-lappen. Det följde med en mixer, en köttkvarn, en liten platsbunke med tillhörande visp och en del grejor till korvstoppning. Nu kostar bara degbunken 999 kronor exkl. frakt
  • "Vi ler inte därför att det hänt nåt bra, däremot händer det nåt bra när vi ler" Japanskt ordspråk
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar