söndag 13 januari 2013

Strålande sol och kallt

Minus 19 grader och strålande sol. Det är så vackert när man står inomhus och tittar, och solen värmer lite genom fönstret. Men så fort man kommer ut så känns kylan riktigt bistert. Jag tar skidåkningen i TV-stolen nu efter lunch. Det är varmare.
Maken jobbar och sliter i sovrummet och jag som sagt att jag skulle fixa det där, jag känner att i nuläget kan jag inte tillföra ett dugg. Jag tar marktjänsten i stället och tar över när det kommer till själva målningen.
Ett gammalt element måste bytas ut
Det är mycket underarbete


Det är lite komiskt i det hela, för när jag först la fram det här med renovering av sovrummet, så tyckte maken att det dög mycket bra som det var. Nu när vi tömt hela rummet, så ser han saker (som inte jag tänkt på) som ska åtgärdas.
Vi har också bestämt att till nästa vinter så stänger vi av två rum på övervåningen och sover i dotterns gamla rum, så sparar vi lite el. Jag vill nog inte göra en permanent flytt (än) eftersom det är så skönt att vakna till soluppgången under de ljusa årstiderna.
Den enda som inte förstår vad vi håller på med och som inte tycker det är spännande, det är katten Nils. Han går bara runt och är allmänt förvirrad i all "oreda".
Allmän oreda

  • Människan använder förstoringsglas till att se andras fel, istället för att använda spegel till att upptäcka sina egna". Lucius Annaeus Seneca  4 f.Kr - 65. Romersk filosof av den stoiska skolan och dramatiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar