onsdag 9 januari 2013

Nytt projekt.

I dag ligger det 4 st. TJOCKA kataloger från olika postorderföretag, på mitt skrivbord. Oöppnade. Jag känner att det blir lite mycket. Jag menar, visst längtar vi till vår och sommar men vi måste ju ta en årstid i taget. Kanske kunde man vänta till i månadsskiftet februari/mars? Äh, jag vet inte. Det finns säkert många förklaringar till att man skickar ut dem så här tidigt. Men sen då? Jo då kommer det specialkataloger för våren, sen för sommaren , sen för hösten och som grädde på moset - en specialkatalog för jul. OCH i augusti nån gång (eller kanske till och med tidigare) så kommer stora höst- och vinterkatalogen.


Jag har fått klartecken från maken att jag får börja måla i vårt sovrum! Jättekul. Det enda han motsätter sig, är att jag målar taket vitt. Han är så förtjust i träfärgat, så okey då. Vad är det man säger om ett lyckligt äktenskap? Kompromissa!
I morgon ska jag köpa glasfiberväv som han kan sätta upp, sen är resten mitt jobb. I dag, har jag börjat med att ta ner tavlor och gardiner.
Jotun, har en hemsida på nätet, där man kan gå in och färglägga bilder, antingen deras bilder eller så tar man egna bilder på det rum som är aktuellt. Där kan man titta i lugn och ro om det som man i förväg tänkt sig, passar.
Det här får bli en "före" bild
 I dag blir det sen lunch eller tidig middag vilket man vill. Maken har haft hjälp med att fälla träd som hänger långt ut över ån. Det var skönt att han inte var ensam eftersom det kan vara lätt gjort att ramla i. Nu vilar han efter väl förrättat värv och när han vaknar så får han äta purjo-potatissoppa och pannkakor.


  • "Vatten flyter förbi, medan stenarna blir liggande". Ordspråk från Afganistan
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar