tisdag 8 januari 2013

Kvinnor i svart

Jag har lärt mig en ny sak i dag. Jag har listat ut hur man skannar bilder med hjälp av min skrivare. Nu ska jag bara lista ut hur jag ska göra med bilderna som blir skannade.
Ska först ta mig en kopp kaffe och sen sätta mig och försöka ta fram en manual - på svenska - på ett program som heter SmarThru. Jag fick nyss fram en svensk manual på min skrivare - 217 sidor.

Jag hittade gamla kopior på pass- och körkortskort som jag tänkte visa er, men jag har inte kommit så långt att jag vet hur man gör - än. Kanske lika bra det. Men det var kul att se olika frisyrer samt hur rynkorna kommit mer och mer. Vi får väl se om jag lär mig.
Photo: Idag har The ladies in black varit på besök :)
Kvinnor i svart!
I dag blev vi som bar svarta kläder på träningen, fotograferade - "Ladies in black". Som en motbild till "Men in black" Jag tycker nog vi är fränare eller hur?
Men in black
I dag har jag också anmält mig för frivilligarbete som kallas väntjänst/ledsagare. Det känns skönt om man - så länge man känner sig pigg - kan hjälpa människor som behöver hjälp med olika saker. Jag vet vad det betyder när någon kommer och hjälper till att lösa korsord, läsa en tidning eller bara kommer och pratar lite. Eftersom både jag och min syster jobbade och bodde en bit ifrån när vår mamma var på hemmet, så vet jag vad roligt hon tyckte det var när hon fick hjälp bland annat med korsord, eftersom hon såg så dåligt.

  • "Låt åldern, inte avunden, bilda rynkor i ditt ansikte". Sir Thomas Browne 1605 - 1682. Engelsk läkare och författare.
Vi hörs!

1 kommentar: