måndag 31 december 2012

Gott Nytt År


Slaskigt som på våren och farligt halt är det ute på gårdsplanen. Det var riktigt spännande att ta sig ut i blomrummet i förmiddags. Jag var där och såg till mina skyddslingar samt planterade om en julgrupp. Det är lite svårt med såna fina grupper för det är inte alltid att blommorna i gruppen har samma behov av vatten. Då är det bättre att efter en vecka eller två dela upp dom i separata krukor. När jag var därute så kunde jag konstatera att mössen som vanligt ger sig på pelargonerna. Nu blir det till att sätta ut fällor igen.
Pelargonen på bänken har fått många blad avätna

Ett nytt år står för dörren. Ja, det går fort nu. Fortare för varje år. och det är bara att hänga med så gott det låter sig göra. För att citera en gammal klyscha "så länge man får vara frisk, så går det väl an". Jodå man får försöka att hålla sig i form med lagom mat, lagom motion och mycket trevliga och roliga stunder. Att uttala nyårslöften är inget för mig. Jag kommer i håg hur det var när jag rökte. I många år lovade jag att sluta, men det blev av ändå till slut, utan löfte.

Nu önskar jag alla bloggläsare ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

" Alice: - Kan du säga mig vilken väg jag ska ta?
  Katten: - Det beror på vart du ska gå.
  Alice:- Det vet jag inte....
  Katten: - Då spelar det ingen roll vilken väg du tar".

Ur Alice i underlandet av Lewis Carroll  eg. Charles Ludwige Dodgson 1832 - 1898. Engelsk författare, matematiker, logiker och amatörfotograf

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar