onsdag 12 december 2012

Besök på vårdcentralen

I dag blev det ett besök på Lekands vårdcentral för mig. Jag har nämligen i några dagar haft lätt klåda och rodnad på ögonlocken och jag trodde först att det var kylan. I går eskalerade det och jag fick åka till apoteket för att få nån salva. Tyvärr kunde de inte ge mig nåt eftersom det gällde ögonen.
I förmiddags åkte jag in till distriktssköterskan som konstaterade att jag hade ögonlockseksem(blefarit), som ev också kunde vara en allergisk reaktion från datorn. Jag fick cortisonsalva och antihistamintabletter så nu får vi se då. Salvan har redan hjälpt mot klådan och det var då jätteskönt det.

Mina ögonlock ser faktiskt värre ut.
På eftermiddagen tog jag mig för med att putsa mina silver- och kopparsaker. Det är inte klokt vad fint det blir - men himla tråkigt att göra.
Silverservisen
Våra kopparkaffepannor
Har också hittat makens skruvdragare som han letat efter i över 1 vecka, och trodde att han aldrig mer skulle få se. Men, som mamma och maka så ska man ju ha ögonen med sig överallt så idag hittade jag den högst upp på en hylla i data-rummet. Han hade haft den när han skruvade upp en rullgardin där - då när det var så kallt ute. Han blir nog både glad och förskräckt när han kommer hem.

  • Det skadar inte ögat att se livet från den ljusa sidan". ur Bibeln
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar