lördag 8 december 2012

Lördag

I dag har det inte hänt mycket. Bäddade rent och körde en maskin vittvätt som jag sedan hängde uppe på skullen. Det var kallt om fingrarna och jag kunde inte låta bli att tänka på de kvinnor som förr i tiden skulle byka sin tvätt och så skölja den i någon upphuggen vak eller i nån bäck med rinnande vatten. Då kunde man nog tala om kalla händer.
Jag hade skickat efter ett par T-shirts åt barnbarnen, så jag var dit och lämnade dom på förmiddagen
up sale image
Noah fick en  tiger
up sale image
och Yavanna en leopard
T-shirt barn marin Leksands IF
och Edvin fick en LIF-tröja
Sen blev det matlagning. Jag har gjort en grekisk Stifado (köttgryta) till i morgon och i dag fick det bli  marinerade kycklinglår med ugnsbakade grönsaker.
Nu blir det inte så mycket mer gjort i dag. Håller på och försöker få klart ett broderi. Tänkte det skulle kunna bli klart till julhelgen, så jag "kan" läsa lite av de böcker som ligger och väntar.
Jag har tippat några rader på V75 som körs i eftermiddag. Ska titta på det också. 

  • "Anspråkslöshet är viktigare för lyckan än rikedom och glans". Drottning Kristina 1626 - 1689. Svensk regent 1632 - 1654
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar