söndag 9 december 2012

2:dra advent


Dagen i dag blev precis lika lat som dagen i går. Sängen var väldigt skön i morse, så maken fick gå upp och koka kaffe och göra eld i spisen innan jag behagade masa mig upp.
Dottern kom och hämtade en fåtölj med fotpall som hon ska ha i sitt nya boende. Maken hjälpte till och jag fixade med maten så hon kunde äta med oss när de var färdiga.
Efter lunchen började jag gå igenom lite adresser för kommande utskick av julkort. Jag är fortfarande lite gammalmodig så jag vill skicka kort per post. I alla fall när det gäller julkorten.

Jag och maken diskuterade en renovering i det rum som kallas "ar stuggu". Där behöver golvet att rivas upp och tilläggsisoleras och förmodligen runt fönstren också. Värmepumpen som sitter där nu, börjar bli gammal och de nya pumpar som finns i dag, klarar betydligt kallare klimat. Det är ju lite så med ny teknik, att den utvecklas efter hand, så efter ca 5 år så finns nya och bättre konstruktioner än de första som kom ut. Vi får räkna på det och se. Något måste vi göra i alla fall.


Domherre, hane (Pyrrhula pyrrhula)
  • "På det förgångna ska du inte tänka och inte heller slösa tankar på framtiden - njut av nuet och de glädjeämnen som oväntat går och kommer". Bhartrihari levde under 500- eller 600-talet. Indisk skald och eremit.
Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar