onsdag 19 december 2012

En onsdag



I dag har jag och maken varit i Tibble. Jag för att handla det sista inför julhelgen och maken för att städa. Svägerskan Ann-Kristin kom och skulle göra julfint. Lägga på juldukar och lite sånt pyssel. Hon hade börjat några dagar tidigare och hängt upp nya gardiner i köket, så jag tyckte att det redan i dag var riktigt julmysigt. Inne i Leksand var det fullt på varenda parkering så det blev en lång vandring med kundvagnen. Tom gick det väl an, men full av varor blev det en tung körning. Det är mycket snömodd på vägarna och för dom som åker rullstol eller går med rollator, så måste det vara otroligt jobbigt att ta sig fram utomhus.
Jobbigt att köra kundvagn i sånt här.

Hemma i Hansgården städade jag klart övervåningen under eftermiddagen. Nu måste jag ta hand om tvätten i morgon (strykning) och sen så börjar det likna "julklart".
Ja, det var en ganska så händelsefattig onsdag, men det måste vara sådana dager emellanåt också.

Tomtarna i Hansgården
  • " Du säger alltid: I morgon, ja i morgon ska jag leva! Säg mig min vän, när kommer den dagen du pratar om"? Marcus Valerius Martialus 40 - 102. Spanskfödd romersk poet.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar