lördag 22 december 2012

Ljuvliga dofter

Nu är skinkan griljerad och klar. Det luktar så gott i köket. Sen att det ser ut som ett bombnedslag det är en annan sak.
Jag har fått ett recept av en gammal arbetskamrat från Bosnien. Det är en spenatrulle fylld med fetaost/creme fraich/kokt ägg/rökt skinka och riven ost. Den är jättegod, men också jättesvår att göra så den ser fin ut. Det pöser ut fyllning överallt. Varenda gång som jag gjort den här rullen, så har jag sagt att "nu var det här sista gången". Man glömmer för fort. Men å andra sidan, så är den ju god. Vi får se om det blir fler gånger.
Spenatrullen som så här på bild ser riktigt snygg ut

Det var riktigt trevligt att pyssla och laga och förbereda maten inför julen, men när det inte går riktigt som man tänkt sig, ja då är det inte så kul längre. I morgon fortsätter pysslet och matförberedelserna.

Nu har jag fixat klart för i dag och ska ta och gå och duscha. Kl. 17.oo kommer dottern och hämtar mig och vi ska åka till Åhls kyrka på julkonsert. Vi har varit där flera år i rad och det brukar vara väldigt fint.

  • "Det bästa medlet mot vrede är en smula eftertanke". Lucius Annaeus Seneca 4 f.Kr - 65. Romersk filosof av den stoiska skolan och dramatiker. Även kallad seneca d.y.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar