lördag 15 december 2012

Väder

I dag är det väder i Almo. Det snöar ymnigt samtidigt som det blåser så det driver igen. Jag tycker synd om dom barn som sett fram emot att Granberget öppnar skidbacken i dag - och med gratis åkning. Det är nog inte så många föräldrar som vill ställa upp och skjutsa en sån där dag.
Utsikt från Granberget
Själv håller jag på att ordna med mina foton som ligger på datorn. Försöker att få till någon sorts bra upplägg. Sen ska jag bränna över dom på skivor så man är säker om det skulle hända en krasch igen. Jag har ju visserligen en back up, men jag hade ju glömt att spara på den nu när det kraschade. Så glömma, det kan jag göra igen. Sen får man nog ta som vana att så fort man lagt in nya bilder - då ska det göras en back up.
Annars bli det inte så mycket gjort i dag. Jag har börjat läsa en ny bok. Författare är J.K Rowling, hon med "Harry Potter-böckerna". Det här är en roman om engelsk medelklassmiljö. Svårigheten med boken, som jag ser nu i början, är att hålla reda på alla personer, annars verkar den hyfsad.
Webbkamera - Leksand Ski Granberget
Granbergets skidbacke. Foto taget kl. 14.14 lördag den 15 december 2012
  • "Tänk om bara vinden ville vända tills jag går hem, sa kärringen som gick i motvind".
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. J.K Rowling har skrivit Harry Potter böckerna. J.R.R Tolkien har skrivit "sagan om ringen" böckerna.
    Riktigt busväder är det ute, då passar det bra med en bra bok. :)

    SvaraRadera