tisdag 11 december 2012

Blommor

märklig form
Var till Insjön och Gundhes blommor idag efter träningen. Jag, dottern och sonhustrun skulle få varsin blomma av svärfar och svärmor. Eftersom de är till åren komna och inte vill ut och köra bil, så fick jag i uppdrag att köpa något till oss. Till mig själv så köpte jag en orkidé - Venussko
   
Venussko (paphiopedilum)
och till dotter och sonhustru varsin vit brudorkidé
Brudorkidé (Phalaenopsis)
Inne i ett växthus när det blir en massa blommor av samma sort , så får man en härlig känsla. Det är varmt och skönt och det luktar gott.
Här ovan är det Julstjärna (Euphorbia pulcerrima) i rött, rosa och vitt.
Så här ser julstjärnan ut när den växer
naturligt.
Passade på att köpa julskinkan också när jag ändå var ute. Det brukar bli så utplockat längre fram. 2,5 kg kokt och klar - det får räcka. Julkorten blev färdigskrivna och frankerade idag. Nu ska jag bara komma i håg att posta dem i tid.
Fin tomtegubbe hos Gundhes.
  • "En blomma faller även fast vi älskar den; och ett ogräs växer fast vi inte älskar det". Dogen 1200 - 1253. Japansk religiös ledare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar