fredag 21 december 2012

Nattliga brak

Häromkvällen så brakade det till ordentligt ute i hallen. Jag stod och borstade tänderna och hajjade till ordentligt. Jag "smög" ut huvudet för att kolla. och upptäckte att den ena av mina fina amaryllisar, hade fått slagsida och rasat i golvet. Blomstängeln hade blivit så hög, så trots stöd så ramlade den ner. Efter att fått städa upp, så tog jag fram en hög vas och klippte sen av alla blommande stjälkar på amaryllisarna och satte ner dom i vasen. Det blev riktigt vackert, blomprakten finns kvar och det kommer fler knoppar på lökarna i krukorna.


Trots att katten Nils mer eller mindre ockuperat min strykbräda, kom jag mig i dag äntligen för med att stryka min tvätt. Det var inte alls mycket så det gick riktigt snabbt. Kan verkligen inte förstå varför jag gått och gruvat mig så länge. Nu är den i alla fall struken, manglad och inlagd i skåp. Skönt.
Spaning på strykbrädan


  • "Om du har mycket, giv av din rikedom. Om du har lite ge av ditt hjärta". Arabiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar