måndag 30 april 2012

Hurra,Hurra



I dag hurrar vi för kung Karl Gustav. Hurra,hurra,hurra,hurra. Klart!
Familjemiddagen var, en i mitt tycke, trevlig tillställning. Det är alltid trevligt när vi kan träffas. Det är inte så väldigt ofta. Jag, maken och barn och barnbarn träffas ju med jämna mellanrum, men min syster och vi andra träffas inte så ofta. Vi har ju, var och en på sitt håll, saker att pyssla med och "eget" umgänge. Så är det ju. Inget konstigt med det.
I övrigt har det varit en lugn dag. Inget utearbete för min del (inget innearbete heller för den delen) utan bara slappa. Jo, visst ja jag tog och bakade lite limpa på kvällskvisten, men det var egentligen hushållsassistenten som gjorde det tyngsta jobbet. Det har varit en trogen hjälpreda i över 40 år och går lika bra fortfarande. Bosch - var namnet.
I morgon ska jag och maken åka till Skenshyttan - till sommarstugan. Där ska vi ta bort vinterskyddet för verandan, lägga i bryggan och kanske ta ner ett träd.

  • Crea diem – "Skapa dagen"
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar