måndag 2 april 2012

Stackars vårfåglar

Det blåser kallt! Snöbyar drar snabbt förbi. Det är April! Tittade ut på gräsmattan i morse och såg ett stort gäng med starar som gick runt och pickade. Bofinkarna sitter vid fågelbordet tillsammans med de fåglar som varit här hela vintern. Koltrastarna går runt och letar efter nåt gott.
Jag tycker synd om dom, men jag tror att det hittar nåt att äta så de klarar sig. I natt ska det visst bli ner mot  minus 10 grader. Då hoppas jag att de flyger upp till det gamla skatboet i tallen (det är 3 våningar högt), sätter sig tätt tillsammans och på så sätt håller värmen.
Inte "vårt" men ett skatbo i alla fall
I dag efter syföreningen, så kände jag mig sugen på att tvätta ett helt fönster och sätta upp åtminstone 1 vårgardin. Den tvättar så bra min nya "leksak" så det är en ren fröjd att tvätta fönster. Det hade jag aldrig kunnat tro, även om jag hoppades.
I morgon bitti blir det träning. Den enda denna vecka. På torsdag hoppar jag över eftersom jag ska bjuda mina svärföräldrar, min svåger och svägerska och min dotter och måg på lunch.
Var ute i blomrummet och tittade till mina plantor och upptäckte att det är dags att skola om tomatplantorna. Som tur är så har det inte varit några mer möss därute. Maken tog 1 och det verkar ha varit den enda.

Ganska söta är dom ju

"Det verkliga sättet att spilla tid, är att räkna timmarna"  Francais Rabelais
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Kul att se dina bilder -inte minst den sista!- med allt omkring detta.
    Våra katter fångar väll möss, hoppas jag... hur söt dem än är!

    SvaraRadera