onsdag 25 april 2012

Vinnare och förlorare

Efter 2 timmars trevlig samvaro (oppsittu), så blev det lunch och sen lite trädgårdsarbete. Det är gamla perenner från i fjol som ska klippas ner och rabatter som ska räfsas ur. Lite löv får ligga kvar och förhoppningsvis glädja maskarna, men barr från tallen vid infarten försöker jag ta bort. Nu är det en sån rolig tid när man ser att det som blommade så fint förra året, faktiskt kommer att blomma i år igen. En blomma som inte blommade förra året men som blommar desto vackrare nu, är min mörkröda Julros.
Julros (Helleborus "blue lady")
En som inte kommer att blomma i år är den i höstas planterade rosen Persian yellow. Den har inte klarat vintern men skam den som ger sig. Jag kommer att prova att plantera en ny nu i vår i stället.
'Persiana', Gammaldags buskros
Foetidaros "Perisiana" eller "Persian Yellow" som den förhoppningsvis kommer att se ut här i
 Hansgårdens trädgård nu till sommaren eller nästa sommar.
En intensiv regnskur skrämde in både mig och maken och nu får det vara färdigjobbat för i dag. I morgon ska det bli träning för mig efter 1 1/2 veckas uppehåll.

  • "Att alltid vara en smula barn är att vara verkligt vuxen" - Okänd
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar