torsdag 12 april 2012

Ny träningsmetod (gamla tanter kanske blir som nya)


I dag har jag börjat med en ny träningsmetod. Det är "Power Plate. En smidig och enkel vibrationsträning. 30 minuter 2 gånger i veckan är allt som behövs. Jag ska köra 10 gånger till att börja med så får vi se sen. Det håller ju på att bli sommar så trädgårdsarbetet kommer ju att ta sin tid. Jag var alltså och provade på 30 minuter i dag på eftermiddagen. Det var DRYGT!!! Jag hade aldrig kunnat tro det. Vi hade en sån maskin på Hotel Dalecarlia som jag provade ett par gånger, men med en instruktör som pushar och driver på så är det nåt helt annat. Vi får se hur det känns efter den 10.de gången.
"Plankan" med power plate
triceps (gäddhäng)
Annars har jag varit en stund i trädgården och räfsat lite samt klippt ner torra växter. Vi har också beställt hem jord till lådorna där jag ska min köksträdgård. Den kommer förhoppningsvis i morgon. I dag har jag också sått Zinnia och Tagetes. Jag har också satt några frön av Ricin. En pampig växt som växte på Karpathós och som jag tog frukter av. Fröna är mycket giftiga om man äter av dem men de sitter inuti en taggig kapsel så man kan ju hoppas att det avskräcker. Annars kan man plocka bort alla frökapslar vartefter de kommer. Det är en mycket gammal växt som odlades i Egypten 4000 år före vår tideräkning och den nämns också i den gamla Bibelöversättningen, där Gud låter ett Ricinträd växa upp till skydd och tröst för Jona.
Ricinus communis001.JPG
Fick uppgift från sonen att sädesärlan var på gång. Jag har inte sett någon idag men jag ska hålla ögonen öppna.

"Arbeta, och du blir stark; sitt stilla, och du kommer att stinka.“ Arabiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar