tisdag 3 april 2012

Påskvandring

Har varit ute och frusit. Jag var upp till Siljansnäs kyrka och följde med på den årliga "Påskvandringen". Det var väldigt fint upplagt och de medverkande var väldigt duktiga men det var kallt!
Opus Dei - Jesus, på väg till Golgata, möter sin Moder stående vid vägen.
Via Dolorosa
Väl hemkommen så tog jag och duschade varmt och drack lite hett kaffe som maken fixat.
Jag var in och handlade efter lunch och konstaterade att det köps nåt alldeles otroligt med mat och annat till påskhelgen. Folk gnäller över att allting blir sämre men det kan man då inte se något av. Äta måste man naturligtvis men jag undrar jag om det inte frossas på vissa ställen. När jag åkte hem så kom jag att tänka på den gamla tant i S:t Petersburg, som hade odlat tomater och paprika hemma i fönstret, och stod och sålde utanför affären i kvarteret där vi bodde. Hon hade 1 tomat och 3 paprikor till försäljning för att kunna köpa sig nåt lite mer mättande. Andra stod utanför affärerna och sålde begagnade plastkassar för att få nåt att köpa mat för. Nej man ska nog tänka sig för fler än en gång innan man börjar gnälla.
Maken sitter och tittar på TV - ishockey. Det är intensivt nu. Matcher varannan kväll. Tänk vad tomt det ska bli när det är klart för den här säsongen.


  • När den rike magrar, dör den fattige. Svenskt ordspråk

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar