torsdag 19 april 2012

Obehagliga djur

Jag hittade saxen. Det är så förargligt när man lägger ifrån sig saker och sen inte hittar på dem. Det är ju inte första gången det händer och säkert inte den sista heller.
Jag går här hemma och småfryser och väntar på snön som SMHI sagt ska komma. Jag hoppas att det ska vara det sista som kommer av den varan och att det kan få bli varmt sen.
I dag när vi var till Tibble så såg jag att många är ute och promenerar runt Limsjön. Det var fint väder och det har kommit många fåglar så det skulle vara skönt att ta sig någon timme och gå runt. Men det får vänta ett tag så makens och min förkylning får lugna ner sig lite. Jag törs inte träna heller. Skulle ju vara förargligt om det blev nåt fel med hjärtat när man i övrigt mår så bra.
Det här typen av ödla hittade Shehla Nouri, 50, i sitt kök. Foto: Ari Asp
Grön Leguan   
Hjärtat skulle garanterat få "spatt" om jag såg en sån här hemma i huset. Det hände uppe i Skellefteå. En ensamboende kvinna fann en sån här på väggen när hon kom hem. (Allt enligt Expressen). Nej ödlor, ormar och grodor är inte min passion. Grodan som vi härbärgerat i matkällaren under vintern, har nu grävt sig upp och befinner sig nånstans utomhus nu. Maken såg den när han satt gärdesgård. Skulle tro att den grävt sig in i nån jordhög igen nu när det blev kallt.

  • “Det är med åren som med snapsarna; det är de sista som knäcker en.“ Norskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar