söndag 15 april 2012

Bullbak

De här formarna hittade jag vid min och min systers sommarstuga. Titta på priset. 44 öre för en kartong med 50 st pappersformar. 1- och 2-öringarna försvann 1972, så kartongen bör ju vara därifrån ungefär.
Formarna är vackert dekorerade med guldfärg. Till och med ett recept på baksidan av asken. "Goda Kaffebullar" gjorda på 2 dl mjölk. Jag vräkte till med en deg på 5 dl. Resultatet ses här nedan. 



Har varit inne hela dagen för trots att jag och maken ätit rönnbär hela hösten och vintern, så har jag lite halsont. Inte sådär jättemycket men tillräckligt för att vilja hålla mig inomhus. Jag åkte heller inte och tränade idag som det var bestämt. Är lite rädd att hjärtat ska ta stryk om jag tränar och inte är helt OK. I alla fall träningen med Powerplate eftersom du inte kan styra den på samma sätt som vanlig träning.
Har läst en bok av Cajsa-Stina Åkerström - en biografi om hennes liv tillsammans med sin far Fred Åkerström. Riktigt intressant. Usch vilket liv för ett litet barn.
Nu regnar det och jag ska snart åka till stationen och hämta dottern. Maken sitter framför TV:n och väntar på matchen Brynäs-Skellefteå.

  • “Det man själv bakar är det som bäst smakar.“ Norskt ordspråk

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar