onsdag 18 april 2012

Kyla och glömska

Just nu är det minus 55 grader på Sydpolen. Kallt va? Jag går inne i huset och småfryser och här är det runt plus 20 grader. Det kanske beror på att jag är trött och lite snuvig men förkylningen verkar i alla fall vara i avtagande. Tack och lov.
I morgon blir det en tur till Tibble för de vanliga veckoinköpen åt svärföräldrarna. Maken dammsuger under tiden som jag handlar. Det känns bra att kunna hjälpa till.
Här hemma har jag städat och putsat fönster i ett rum på nedre våningen. Det var lite kyligt men det går väldigt snabbt och bra med min nya fönsterputsmaskin. Nya gardiner och rummet känns genast helfräscht.
Rena fönster och nya gardiner - Vårkänsla
Annars så går jag runt och funderar på var jag lagt min allra bästa sax. Förmodligen har jag lagt den på ett nytt och VÄLDIGT bra ställe. Bara jag kunde komma på var......

"Verklig vältalighet består i att säga vad som skall sägas - och bara det" Rochefoucauld
Vi hörs!


1 kommentar:

  1. Tack för hälsningen. Livet är grått just nu. Selma verkar deppa också, såklart. Jag tycker det är svårt att släppa ut henne, tycker att trafiken är så tät vissa dagar.
    Måste kolla på din fönsterputsmaskin någon gång fattar inte riktigt vad det är för manick. Jag har också fått någon förkylning, har tappat rösten.
    Kram Susanne

    SvaraRadera