lördag 28 april 2012

Trädgårdsdax

Jaha, så har då trädgårdssäsongen börjat "på riktigt". I dag har det varit en riktig utedag. Visst har det blåst  kallt, men solen har skinit och det har varit helt underbart att kunna vara ute och jobba.
Ett par rabatter har rensats, några blommor har planterats och flera plantor har bytt plats från blomrum till växthus och från inomhus till blomrum. Ett himla flyttande är det men vad gör det när man börjar på att få sommarkänsla. Jag klippte också av vattenskotten på Paradisäppelträdet och det var väldigt stora knoppar så nu står det inte på förrän det blommar så här fantastiskt.
Katten Nils tog för tog för sig av "kattmyntan" (Nepetan) och fick sig ett saligt rus. Den fungerar så. Katter som tuggar på myntan kommer nästan i trans, och den är som bäst nu när den precis kommit upp.
Kantnepeta
Till sist på dagen så satt vi och tittade på travet och kunde då konstatera att jag lyckats pricka in 6 rätt av 7. En nätt liten summa på 218 kronor har nu satts in på mitt konto. Det är bra när man kan dryga ut sin pension.

  • Pengar öppnar alla portar utom himmelens. Svenskt ordspråk
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Då blir det dags att jag ser över min Kantnepeta. Bra tips!

    Roligt med traverivinsten ;-)
    Trevlig söndag!

    SvaraRadera