måndag 9 april 2012

Glädjepriser

I dag har vi bokat vår semesterresa. Fantastiska priser till Grekland och Turkiet. Jämförde med tidigare resor och biljetten var billigare än den var 2004 till en ö i nästan samma område, och då har vi ändå frukost i priset i år. Resan blir inte av förrän till sensommaren, men det känns roligt i alla fall. I år åker vi till den lilla grekiska ön Thassos. Den nordligaste av de norra Egeiska öarna 383 kvadratkilometer och en folkmängd på 14000 personer. Högsta berget på ön är 1142 möh. (Kebnekaise är 2012möh). Vi åker tillsammans med makens kusin och fru och det ska bli jättetrevligt.
En grön ö med mycket skog.........
men också med många fina sandstränder 
Jag hade tänkt att jag skulle gå och se Påskmusikalen i Missionshuset i Insjön. Tyvärr var jag lite för sent ute för att få någon plats. De har kört för fulla hus ända sedan i onsdags och fått fantastiska recensioner. Nu får jag vänta till nästa år.
Den sista måltiden, en klassisk bild skildrad många gånger.
Sista måltiden (foto Dala-Demokraten)
 
Påskhelgen är slut och vardagen tar vid. Ja, och den är ju inte så betungande så det stör. 

Dagen är nu 14 tim och 15 min. Det är 39 minuter längre än för 1 vecka sedan och hela 8 tim och 31 min längre än den dagen det var vintersolstånd (22/12 2011)

  • “I en enig familj kommer lyckan av sig själv.“ Kinesiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar