måndag 23 april 2012

Utflykt

I dag var det sista gången för den här terminen för kyrkans syföreningsträffar.  Nu har vi "sommarlov" fram till den 10 september då vi ses igen och tar nya friska tag.
Efter att jag varit hemma och lagat och ätit lunch, så drog jag till Borlänge. Maken han var hemma och jobbade och var säkert nöjd med det. Han är inte så mycket för det där med att gå i affärer. Det är inte jag heller egentligen, men nu ville jag ha en ny kappa/jacka och då fick det bli Qvarnströms i Borlänge. Jag köpte min vinterkappa där och upptäckte att det är himla skönt att få personlig betjäning av kunnig personal. Så nu återvände jag och fick tag på - en i mitt tycke - riktigt fin kappa. Sen blev det en sväng till Blomsterlandet och där inhandlades ett par doftpelargoner (tänkte baka Pelargonkaka) och en vanlig pelargon med ovanligt mörk röd färg.
Pelargonkaka med limeglasyr
Pelargonkaka
Vidare till Kupolen och fick ett nytt batteri till min klocka och så handla på ICA. Tillbaka hem till Almo med ett litet stopp i Djurås för att köpa maken ett par Mythos (grekisk starköl). Tyvärr var den slut, men det blev ett par Oppigårds och ett par Zlatopramen. De går nog ner de också.

Oppigårds Golden ale
Zlatopramen


  • " Det är inte åren som gör en gammal utan det är livet" Ryskt ordspråk
Vi hörs!

2 kommentarer: