fredag 6 april 2012

Jordens undergång

I morse så bjöd maken på kaffe på sängen. Skönt. Jag och katten Nils låg och "mojjade oss" (utryck från Borlänge) . Sen började jag tänka på jordens undergång.  Samtidigt som jag fikade, så läste jag nämligen en artikel om just Jordens undergång.
Mayakalendern som uppkom runt 1500 f Kr
Hildegard av Bingen levde på 1100-talet i Tyskland
Nostradamus 1503-1566 Frankrike
Cheopspyramiden byggdes omkring 2600 år f Kr.
Det är många som siat om detta och enligt Mayafolkets kalender så är det nu nära. Tidigare profetior av Nostradamus, Nunnan Hildegard av Bingen, Bibliska profetior både från Gamla- och Nya Testamentet, Cheopspyramiden och Bibelkoden, har alla slagit helt fe eller helt uteblivit. Intressant läsning var det i alla fall. Sen kan man ju Googla. Och jag fann att Hildegard av Bingen var en mycket intressant kvinna. Så där kan man ju hålla på. Söka på än det ena och an det andra. Lite kunskap ska det väl fastna. Om den sen är nyttig eller inte det vete tusan. Kul och intressant är det i alla fall.
  • Människan spår, Gud rår. Svenskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar