torsdag 26 april 2012

Regn

Regnvåta furor tyst blicka ner, så grått allt sig ter. Den fågel som som nyss sjöng är plötsligt tyst och stum.
Neejdå, det är inte jag som plötsligt fått en poetisk ådra utan några  - för dagen - väl utvalda ord från H Ekman/T Ehrling och E Eckert-Lundins nedstämda sång.

Jag är däremot inte speciellt nedstämd. Träningen i förmiddags gick bra även om det kändes att kroppen inte var 100%. Jag blev jätteslut. Inköpen åt mina svärföräldrar gick som vanligt bra men då kände jag att det blåste kalla vindar. så när vi kom hem och hade ätit lunch, så blev det soffan och en filt. Jag frös ändå, så när det var dags för Byvandring, så stannade jag hemma. Regnet stod också som spön i backen. Visserligen upphörde det men jag tar det säkra för det osäkra och försöker att hålla mig torr och varm.
Nu ska jag ta itu med en del saker som ska fotograferas och läggas ut på Blocket för försäljning. Ska också se om jag kan få ihop nåt krafs att sälja på den Byloppis som blir i maj.



  • “En vacker flicka behöver ingen grannlåt.“ Norskt ordspråk

Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar