fredag 20 april 2012

Fotografier

Tänk vilket nöje man har av fotografier. I dag tex, har det varit en utomordentligt bra dag att sitta och tänka sig tillbaka och titta på kort.
Jag kommer ihåg, jag känner lukter och jag känner atmosfären. Vi har många fotoalbum och så har vi många bilder som ligger i datorn. I bland så tycker jag det är trevligare att sitta och titta i gamla album men sen kan det ju också vara trevligt att sitta och titta i datorn. Vi har så att som skärmsläckare, så har vi ett bildspel på alla foton som ligger i datorn. Då bläddrar de fram sig i blandad ordning och man kan bara bli sittande och längta tillbaka eller så plockar man fram en mapp med bilder från just "den våren" eller "den semesterresan".
Jag och maken har flera gånger varit på Madeira så visst har jag fotografier därifrån - i album - men första gången som jag hade en digitalkamera och vi var där på semester - ja då blev den stulen första dagen.
Vissa foton gör sig faktiskt bättre på datorn än i album. Bättre färger, oftast bättre bildkvalitet och så blir de större att se på. Ja, vi får nog fara tillbaka till Madeira och så får jag se till att hålla hårt i kameran.
Riga
Kinaparken i Askersund
Karpathós
Bad i ungdomens källa på Azorerna
Bad tillsammans med barnbarnen på Spetses
Underbara minnen allihopa. Hoppas det blir många,många fler!

"Glädje i ditt inre är bättre än rikedom" Isländskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar