torsdag 5 april 2012

Påskmat

I dag har jag faktiskt inte varit ute på hela dagen. Jo, en sväng till soptunnan och ut på verandan men inte mer. I stället så har jag lagat mat. Vi hade "främmande" på lunch och då fick det bli plats framför spisen hela förmiddagen. Jag tycker ju det är roligt att laga mat så det gör mig absolut ingenting. Jag känner bara tillfredsställelse. I dag bjöd jag på Lax i ugnen med kall sås samt Fläskfilé med Champinjoner och Bearnaisesås. Kokt potatis och rårivna morötter serverades till. Till kaffet efter maten serverades en frusen Passionsfruktskaka. Jag tror att gästerna var nöjda.
I går när jag var ute i trädgården så såg jag hur långt blommorna och träden kommit. Nu skulle det komma snö igen men de växter som nu börjar grönska de tål lite snö och kyla.
Den vita syrenen bredvid verandan
En Clematis där bladen redan slagit ut
“En bra vodka ger hals och ansikte färg, gör hjärtat mjukare och flickan lättare.“
Ryskt ordspråk
Vi hörs!

1 kommentar: