tisdag 10 april 2012

Kyckling och ondska

Vissa dagar händer ingenting. I dag har det varit en sån dag. I och för sig ganska skönt men svårt att blogga om. Köpte en hel kyckling på Mårtas och ställde in den i ugnen . När den var klar och jag skulle ta ut den så tippade fatet och all steksky rann ut i ugnen och på golvet. Jag sa några väl valda ord, stängde av ugnen och väntade på att den skulle svalna. SEN började arbetet. Fastbränd steksky i ugnen är INTE roligt. Men nu har jag i alla fall en ren och fräsch ugn och det är ju skönt, + en stor härlig stekt kyckling. Middag för flera dagar.
Telefonförsäljare är ett gissel som det är svårt att klara sig i från. Jodå, jag är med i NIX-telefon men eftersom vi bor på en jordbruksfastighet så räknas det som företag, och företag är inte med i NIX. Nu i kväll. så erbjöds jag en eltanborste av konstigt märke där jag skulle få allt UTOM borstarna. De skulle jag få köpa för 133 kronor + frakt. Visserligen 2 borstar men ändå, sen skulle borstarna komma med jämna mellanrum och vill jag inte ha fler, så måste jag komma i håg att avboka. Jobbigt, jobbigt.
Telefonförsäljning
Till sist bara en liten kommentar till en tidningsartikel om Anders Bering Breivik: Han är inte sinnessjuk har man kommit fram till. Han själv säger att det var synd att inte fler dog på Utöya.
Tänk vilken ondska det kan bo i en människa. Huvva!

“Den som griper till våld visar att hans argument är slut.“ Kinesiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar