fredag 27 april 2012

Ful som stryk

Våran inneboende
I dag kom den fram. Grodan som har bott nere i vår jordkällare sen i höstas. Vi trodde ju att den grävt sig ut själv eftersom maken såg en groda när han stängde gärdesgård. Det finns alltså en till.  Ja men egentligen var väl det bra då , så slipper "våran" vara så ensam. Maken tog och hjälpte den ut i friska luften. Det är ju faktiskt varmare ute än vad det är där nere där den har bott i vinter.
Brrrrrrr.
För flera år sedan så var jag och maken nere i Grekland på en ö som heter Lesbos  ellerMythilini. Vi hyrde en bil en dag och åkte runt. På hemvägen fick jag akuta magproblem så vi blev tvungna att stanna. Det var en jättefin plats med en "sjö" och mycket träd runtom. Det var också väldigt mycket storkar just där som skränade och hade sig. Nåväl, när jag väl var på plats bland träden så upptäckte jag till min fasa varför det var så mycket storkar just där. Det bokstavligen kryllade av grodor i vattnet och runt om på stranden. Storkarna hade kalas! Ja, vad göra? Magåkommor är svåra att behärska - och det gick bra, trots allt.

Vit stork
  • “Där det finns duvor, saknas inte hökar.“ Svenskt ordspråk
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar