lördag 1 februari 2014

Gråväder och sport


Gråväder ute, men jag började dagen med att göra  en STOR sats med chokladpudding. Eftersom det blir familjelunch i morgon - söndag - så tror jag det är bäst. Lagom till förmiddagskaffet så var det dags för skidåkning på TV:n och där blev jag sittande ett tag.
Till lunchen, så åt vi upp resterna av Morbergs Viltfärsbiffar med kantarellsås och så tog vi en liten "pilleknarkare".

Satte mig i soffan en stund medan maken gick ut och skottade lite snö (bra arbetsfördelning, eller hur)?

Efter en stund så började det att låta ute på gården. Det var dottern och hennes sambo som kom farande på varsin skoter. De hade kört runt lite och förundrats över de snötyngda träden. Mycket vackert tyckte de. Vi drack lite kaffe och så ringde sonen. Hans pojkar hade sett skotrarna på vår gård och nu ville dom ut och åka med faster och Abbe så de stack dit.
Nu är det ishockey både på TV:n (där maken sitter) och i datorn (där jag sitter) senare blir det trav och sen blir det Melodifestivalen. Ska kolla lite få se vad det är för låtar, men ska sanningen fram så tycker jag att det blir mindre och mindre intressant för varje år. Den stora Eurovision-finalen har jag slutat att titta på helt. Alldeles för tjatigt.

  • "..och här ser ni Krutov med ett ansikte bara en mor kan älska". Arne Hägerfors svensk sportkommentator.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar