onsdag 19 februari 2014

Mer medaljer

Två dagar på raken med sol, ja det blev väl lite för mycket det. Nu snöar det igen och är jämn grått.
Var på oppsittu i förmiddags och hade en trevlig förmiddag med grannkäringarna, därefter var det dags att snabbt laga till lunch och så bänka sig framför TV:n för att titta på finalerna i herr- och dam stafetter - sprint. Det var spännande i båda men jag tyckte ju faktiskt lite synd om tysken som blev påkörd och ramlade strax före upploppet. I morgon blir det final i damcurling.
Jag säger som Lotta på Bråkmakargatan " Det är inte klokt vad duktiga vi är. Vi kan ju allting".
Senare i kväll blir det ett möte med församlingsrådet igen. Vi ska vara gudstjänstgrupp den 9 mars och då ska vi diskutera upplägget! Jag tycker det är lite överkurs att dra ihop både kantor och präst. När vi i syföreningen ska vara gudstjänstgrupp, så diskuterar vi själva valet av psalmer, vem som ska läsa texter och vem som ska baka och fixa kaffe. Det gör vi under kaffepausen på ett vanligt symöte. Sen överlämnar vi  våra önskemål till prästen och så får han prata med kantorn, sen får vi se hur det blir, om de tycker att vi gjort ett bra val eller inte. Detta med ett "stormöte" tycker jag verkar väldigt tungrott.
Märker ni att jag är lite anti mot församlingsrådet? Nåja, det kanske blir bättre. Vem vet.


  • "Hängivenhet utan kunskap är som eld utan ljus." Thomas Henry Huxley 1825 - 1892. Brittisk biolog
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar