måndag 24 februari 2014

Mobiltelefoner och sportlov

I dag har jag äntligen kommit mig för med att gå igenom alla våra gamla mobiltelefoner. 4 st. som inte används och som legat i skåpet och tagit plats. Nu håller jag på att ladda dom för att se om det går att nollställa hela apparaten. Då kan man sälja dom för 10 kr/st på loppis. Det kanske finns nån som vill köpa till sina små barnbarn eller kanske till och med vill använda själv. I annat fall så åker dom iväg till återvinningsstationen.
Det finns ett företag som tar emot mobiltelefoner och man kan också få en slant för dom. http://www.mobilpengar.se/ , heter sidan. Kollade just och mina gamla är inte värda nåt.
Har precis bakat tre limpor och nu luktar det så där gott igen. Jag har varit lite lat i ett par veckor och vi har ätit köpebröd. Fast Skogaholmslimpa med ost på det är riktigt gott emellanåt liksom rostat bröd med hemlagad marmelad och ost.

Sportlovet för "våra" barn har börjat idag. Hade man fått önska, så hade man ju valt vackert väder. Sol och max. -5 grader. Det är dom värda efter en så grå inledning på skolåret. Tur i alla fall att de har kunnat göra snö i backen, så barnen kan sysselsätta sig några timmar utomhus.
  • "Ingen kunskap är så meningslös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär." Sven Åhman 1907 - 1993. Svensk journalist
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar