fredag 28 februari 2014

Att smida ränker

I dag har det varit en slö dag. Det enda nyttiga jag gjort är att ha dammsugit och bakat ett par sockerkakor.
Maken däremot är riktigt pigg. Han har tillverkat en ny dörr till fägården och den ville han ha klar och sätta upp så det inte skulle stå öppet. Han har också fått en inköpslista av en granne, på en del elmaterial som ska inhandlas. Nu går han och gruvar sig för han måste åka till Borlänge. Ha,ha, jag ska nog övertala honom och förmodligen blir det på måndag eftermiddag. Oj, visst ja, då måste jag bara gå in på IKEA. Det var ett par saker som jag glömde sist jag var där. Maken kan ju passa på att gå in på Clas Olsson som ligger bredvid om han inte vill följa mig.

Sockerkakorna är till den 9 mars, då det nya församlingsrådet ska vara gudstjänstgrupp vid högmässan.
Jag tog ju på mig att baka, koka kaffe och läsa den gammaltestamentliga texten, bara jag slapp sjunga i den nybildade "kören". Nu är bakningen klar och nu gäller det att läsa på texten. Den handlar om när ormen lurade Eva att äta av den förbjudna frukten. Ganska långt stycke, men inga svåra och krångliga ord så det ska nog gå bra.

  • "Rodnaden är dygdens färg." Diogenes 412 F.Kr - 323 f.Kr. Grekisk filosof
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar