fredag 21 februari 2014

Gråkallt

Är det fler än jag som tycker det är gråkallt? Termometern visade under förmiddagen på blygsamma minus 2 grader men jag fryser ändå. Det är kanske för att det blåser, eller nåt annat jag vet inte men jag har märkt att jag har blivit mer frusen på äldre dar. Men det är kanske naturligt, man får väl klä på sig. Det har ju vräkt ner snö idag och nu på eftermiddagen är det varmgrader så snön är tung. Maken tog fram traktorn. Det tycker jag han gjorde rätt i.

I dag blev det iordningställt i vårt sovrum. Katten Nils blev jättelycklig och har legat och sovit i det rummet nästan hela dagen, och visst känns det bra. Nu är vi tillbaka till det normala igen.

I morgon blir det till att tillbringa det mesta av dagen ute i blomrummet. Eftersom jord är införskaffad, så ska jag ta hand om pelargonerna. Jag ska nog också ta mig upp till Siljansnäs och titta in i byns nya blomsterhandel "Tant Grön blomsterverkstad". Spännande och intressant.

Foto: Jaaa! Skylten är på plats! Tack till Marcus, Pelle, Anders och Tord - bra jobbat!
Tant Grön ligger i gamla "Gropens". 
  • "Växterna känner våren långt innan vi människor märker den." Kinesiskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar