lördag 22 februari 2014

Små fina inköp

Jag tog och besökte Tant Grön idag på förmiddagen. En riktigt fin liten butik i den gamla bensinstationen "Gropens" Mycket vackra krukor och andra "bra-att-ha" grejor. Jag köpte mig en fantastiskt fin Streptocarpus eller Kornettblomma. Skulle ha haft två st. men detta var den enda som fans. Fler kommer på tisdag. Åkte förbi och hejjade på dottern och tog därefter och gjorde ett besök på Pilgården och Susanne.
Hon satt och tillverkade kort. Mycket fina kort, men kära nån vilket pilljobb. Inget är det andra likt, så de är ju unika i sitt slag. Jag kan varmt rekommendera dessa. Jag köpte mig en glaskupa på glasfat. Inget överilat köp precis eftersom jag gått och funderat ända sedan Susanne öppnade butiken. Nu tyckte jag emellertid att det var dags. Tänkte att det kunde vara fint att ställa fram på matbordet om man får främmande. Då med format smör i kupan.
Här ligger det praliner i kupan - inte så dumt det heller
Skall bara försöka få tag på en smörformare - jo det heter faktiskt så och ser ut så här:
Annars kommer jag ihåg smörkulorna som stod på bordet när man var på kalas (förr i tiden).
Dom gjorde man med hjälp av två träplattor. Det såg väldigt festligt ut.
  • "Bagateller skapar det fullkomliga men det fullkomliga är ingen bagatell." Michelangelo 1475 - 1564. Italiensk målare, skulptör, arkitekt och poet
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar