söndag 23 februari 2014

Slut på OS - äntligen!

Nu är OS slut. Äntligen, är jag beredd att säga. Visst har det varit en del fantastiska stunder, men när dagarna börjar på att styras av TV:n, då är det inte så roligt. Det är klart att man har velat titta på skidåkningen och det är ju också den som givit energikickar till en slö tittare. Tack alla svenska skidåkare för att ni fixade så många medaljer.
I dag blev det ju ingen medalj på 5-milen, men faktiskt så var jag glad för Rysslands skull. Dom har ju inte fått så många medaljer i längdskidor, det var ju dom som stod som värdnation och hellre ryssarna än norrmännen. Jag tycker norrmännen betedde sig som småbarn när det gick bra för Sverige. Skylla på att svenska vallateamet fått andra och bättre vallor än dom. Dåligt! Ja, jag unnar Ryssland trippeln i 5-milen.

Inte så roligt att Canada tog guldet i hockeyn, men ska sanningen fram så tror jag att det svenska laget som spelat i år, har varit det sämsta jag sett på många år. Enstaka ljusglimtar - jo visst - men med så många stjärnor i samma lag så har man rätt att kräva mer.


  • "Överlägsen skicklighet består i att bryta fiendens motstånd utan att strida." Sun Tzu       544 f. Kr- 496 f. Kr. Kinesisk general och författare
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar