torsdag 20 februari 2014

Återträff

Fr.v: Kosa, Iris, Jag och Karin. Aina saknas - sjuk
Så har vi då haft en återträff igen. Det "gamla" järngänget från Hotel Dalecarlia. Vi försöker träffas ett par gånger om året för att prata igenom "allt av värde" och lite till. Jättetrevligt!

Annars var det en torsdag som de flesta andra torsdagar. Träna, handla/städa åt svärföräldrarna och så hem och försöka göra nåt hemma.
Jag var på Lantmanna och köpte jord idag. Pelargonjord och vanlig jord så nu ska jag ta itu med resterande pelargoner. Enligt tidigare år så brukar jag så tomater i början av mars. Nu läste jag i en tidning att när det gäller tomater så ska man räkna i 8-veckors perioder. Så, 8 v. = de blommar, 8v. = plantera ut och 8 v. = skörda. Ja, det blir nog alldeles lagom med början av mars.
  • "Affärsmannen plöjer sin åker med tungan." Japanskt ordspråk
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar