söndag 16 februari 2014

Melodifestival och guld

Melodifestivalen är tråkig! Tråkiga låtar och tråkiga programledare. Nu har jag "sett" tre deltävlingar men nu får det vara. "Sett" skrev jag. De första två gångerna har jag suttit och sytt och lyssnat och nu den tredje gången satt jag vid datorn och la patiens - och lyssnade. Det finns säker nåt bra program på nån av de andra kanalerna som man kan titta på istället.

Snövädret har avtagit och blåsten har mojnat. Skönt. Nu droppar det istället från taken precis som det brukar göra runt mars/april.

Det blev stafett-guld i dag igen. Nu för herrarna. Inte riktigt lika spännande som när damerna åkte men ändå...åh vad duktiga dom är!
Jag och maken passade på att fira guldet och de svenska herrarna med en snaps - på rysk vodka.
Riktigt god - kyld
Jag köpte en flaska rysk vodka på St.Petersburgs flygplats när jag och maken var dit. En liten en, mest bara som souvenir men när vi öppnat den och smakat, så tyckte vi båda att det var en glädjande överraskning. Riktigt god. Naturligtvis finns den inte att få tag på i Sverige så vi får köra med den här som jag har på bild. Den kan man köpa på flygplanet vid semesterresan.
  • "Näst efter små brännvinsglas är kyskhet det värsta jag vet." Anton Niklas Sundberg 1818 - 1900. Svensk präst, ärkebiskop och politiker.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar