tisdag 25 februari 2014

Är det vår nu eller....?

Massor av vårtecken. Ja det är vad jag sett under dagen. Det började i morse när jag åkte in till träningen. Vid Byrviken stannade jag och såg över sjön. Det var så vackert när bergen borta i Siljansnäs speglade sig på isen - ja, eller vattnet som låg på isen. Senare på förmiddagen när jag åkte hem, så hade isen börjat vittra sönder.

I Almoån har isen släppt och vattnet kan forsa fritt. Det är riktigt pampigt, i alla fall när det är så här lagom mycket vatten.


Hemma i trädgården har Julrosen tittat fram. Den ser lite frusen ut men vem skulle inte göra det med snö och is runt fötterna.

Fåglarna - och speciellt då talgoxen - har också börjat kvittra så där som dom gör på våren och dom får med sig både Blåmesar och Domherrar. Ja, det börjar verka vår, banne mig.

  • Våren är naturens sätt att säga att "Nu är det fest". Robin Williams. Amerikansk skådespelare
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Trevliga bilder! Man blir glad av dom. Tack!

    SvaraRadera
  2. Åh vad det är roligt att läsa din blogg Ingrid! Det är så fint med fotona du tar hemifrån. Jag vill också säga att ni gör ett fantastiskt jobb med de som bor på Björkbacken. Som anhörig boendes långt borta är sånt guld värt.
    Hälsningar från Marie i Östersund

    SvaraRadera