söndag 9 februari 2014

En gammal tant som leker

I går fick farmor ut och leka. Sonen ringde på förmiddagen och frågade om vi hade lust att följa med till Borlänge på AquaNova (vattenlekplats) och IKEA. Maken satt och såg på skidåkning och hade definitivt inte lust. Jag tvekade 2 sekunder men sen accepterade jag - med glädje. Jag har alltid tyckt om att vara i vatten och som barn - vid vår sommarstuga - så höll vi alltid på att dyka under luftmadrasser och liknande.
Jag tog min bil och fick Edvin och Yavanna med. Noah åkte med mamma och pappa. Vi satt och pratade lite och Edvin frågade om jag skulle åka i vattenrutschkanan? "Ja, det är klart", svarade jag "jag har alltid tyckt om att leka i vattnet". "Gamla tanter leker inte" sa Yavanna.
Jag talade om för henne att dom visst gör det, och om hon tvivlade så skulle hon spana in farmor.
Jag åkte i forsarna, åkte i den röda rutschbanan och sen i den svarta, som i den nedre halvan helt saknar ljus. Det är kolsvart. Den var lite läskig, så jag hoppade över den sista turbobanan som visst skulle gå extremt snabbt.
Den gulröda är den snällaste banan, den blå är den bana det blir mörkt i
 och den gröna är turbobanan.
Jag var också i när de satte på vågmaskinen så det gick ordentliga vågor i bassängen. Jag hade faktiskt riktigt kul!!!
Efter ett par timmar i badhuset, så åkte vi till IKEA och gick direkt upp till restaurangen eftersom badet gjort oss hungriga. Vi vuxna åt Fläskschnitzel och barnen pizzaslice. Sen var vi redo att traska igenom hela varuhuset. Det är STORT!! Jag köpte en taklampa, ett par påslakan och lite smått och gott.
När vi var klara där, så skulle sonen med familj in på Kupolen men då var farmor trött så jag stannade i bilen - i tystnaden. "Om inte du följde in på Kupolen, då måste du ha varit väldigt trött", sa maken - och det stämde. Det tar på krafterna att leka när man är en gammal tant.
  • "Lek är glädjens redskap." Danskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar