onsdag 12 februari 2014

Telefontaxa

För ca ett år sedan så pratades det mycket om telefonbolag som lurade, främst pensionärer med jordbruksfastigheter. Jag hade fått ett samtal från ett telefonbolag som nämndes i TV-inslaget och nappat på deras erbjudande om billiga telefonsamtal. Det pratades om att personerna blivit lurade på 1000-tals kronor och jag fick ju lite andtäppa där jag satt. Jag hade emellertid inte märkt av något konstigt eller att det blivit nåt dyrare efter mitt byte så jag tog uppgifterna relativt lugnt. Kanske att jag höll lite mera koll på räkningarna.

Nu har vi haft det här bolaget i drygt 1 år och vi har inte haft så billigt abonnemang någon gång.
Jag pratade med min väninna nere i Grekland förra månaden - 6 minuter pratade vi och det kostade 1 krona och 87 öre
I dag hade jag tid för klippning. Jag satt där och väntade så kom en av tjejerna fram och sa: "har du bokat din tid på nätet?" Jag svarade att det hade jag gjort. "Den tid du bokat var den 12 maj" svarade hon. Som tur var så hade hon tid för mig så jag slapp åka därifrån med ogjort ärende.
Tack snälla Therese på Salong Siv, jag ska kolla bättre nästa gång jag bokar på nätet.

I kväll blir det första mötet med det nya Församlingsrådet i Siljansnäs. Spännande.

  • "Att sprattla med benen och säga hoppla, uppfattas ofta som ett tecken på livsglädje." Robert Storm Petersen 1882 - 1949. Dansk skämttecknare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar